description

Blog ni aku yang punya. Aku post apa saja aku suka. Kalau tak nak baca, jangan baca.

Thursday 5 June 2014

CCGV Workshop !

Bukan hanya dengan MULTIMEDIA WEEK dan HCI DAY je kami kena join. Subjek Computer Graphic pulak kami kena handle workshop! perggghhhh! HAHA.

Kami Multimedia students dipecahkan tiga kumpulan besar untuk handle workshop yang berlainan tapi pada hari yang sama. Tak habis penat dengan HCI DAY sebelah pagi, petangnya pulak handle workshop!


group ni handle 3D Modellling via Blender. Dorang akan ajar peserta macam mana nak buat objek dalam 3D images dengan guna software Blender. Bukan senang okay! Aku pon x reti. HAHA.



ni group aku. HAHA. group ni handle workshop Anaglyph glasses and Photoshop. Untuk workshop ni kami ajar peserta buat anaglyph glass atau 3D glass. Ala yang biru merah tu. Then kami ajar buat images dalam 3D dengan menggunakan software Photoshop. Pastu mereka kena tengok images tu dengan glass yg diorang buat masa awal2 workshop! seriously, enjoy gilaaaakkkkk! HAHA

group ni plak handle Basic AR via D'Fusion. Sebenarnya aku takde idea untuk workshop ni apa dorang buat. Cuma yang aku tahu dorang akan create 3D images then boleh tengok via webcam. Smart gile! tp susah kot. 

apa2 pon semua ni pengalaman. Kami bukan je belajar macam mana nak gunakan semua software tu tapi yang paling best kami belajar macam mana nak handle workshop. macam mana nak interact dengan participant dan jugak macam mana nak communication, nak ajar dorang. HAHA.
 BEST!!!!

1 comment:

  1. Dried Damascus Titanium / Stainless Steel (5-Pack) - Tithology
    Dried Damascus Titanium is a fine stainless steel stainless steel alloy manufactured in China. This titanium bars stainless apple watch stainless steel vs titanium steel titanium engine block alloy is titanium wok made in China, Taiwan, €5.95 titanium quartz · ‎In stock

    ReplyDelete