description

Blog ni aku yang punya. Aku post apa saja aku suka. Kalau tak nak baca, jangan baca.

Wednesday 26 December 2012

imbau kenangan lama

erm..kenangan kat PLKN x kan aku lupakan sampai bila2..masih segar dlm ingatan aku..
walaupon masa skolah menengah dulu hidup aku terlampau enjoy ngn kawan2 sekolah..tp semuanya berakhir bila zaman dah berubah..masing2 dah ikut hala tuju masing2..mula2 jejak kali ke kem aku benci sgt...sbb aku xde kwn..susahnya nk bergaul ngn org bkn kelantan ni..susahnya nk kwan ngn org cina,org asli,org india dan org siam ni kan..susah sgt2..tu tanggapan aku masa2 mula2 masuk kem..

tp aku silap sbb aku menilai tanpa melaluinya.. 
masa first aku sampai katil aku ada senior tulis kat tilam ..

"bulan pertama merana..bulan kedua bahagia..dan bulan ketiga derita"

aku xfaham..yg aku tau aku nk hbskan 3bln tu cepat dan blahh dr penjara tu..bulan pertama mmg merana gila2 ahh.aku nk sgt balik umah..tp aku da mula knl kwn2..da mula bergaul..seterusnya hri2 aku berlalu ngn cepat..singkat sgt msa aku nk knl kwn2 aku kat sana..sbb kat sana aku knl erti kawan sejati..selama hidup aku sebelum ni tu lah pertama kali aku rasa pengalaman yg terindah sgt...

pernah korang disuap oleh kawan korang gunakan tgn dia? beratur untuk ambilkan makanan untuk korang yg sedang sakit? pernah korang disikat ambut korang oleh kawan? pernah baju korang dilipat..katil dikemaskan..baju dibasuhkan disaat korang sakit? pernah korang tengok kawan korang mengalirkan airmata disaat korang sakit x mampu nk bangun? pernah korang ada kawan yg sanggup didenda bersama hingga ngalir airmata? pernah korang sakit hati bila korang bersama2 kawan korang dibuli..dicaci tp kawan korang tolong backup korang?

aku pernah! aku pernah lalui semua tu..dan tu adalah kenangan terindah selama aku kat sana..segala suka duka aku lalui bersama ngn kawan2 kau kat sana.. alhamdulillah..hubungan kami masih ok ke hari ni walapon ada antara kami yg dah hampir 3 thn x jumpa tp msh contact..alhamdulillah..


"aku rindukan korang yg teramat sgt..segala pengorbanan korang terhadap aku selama aku sakit kat sana aku doakan semoga Allah membalasnya..amin..."

..erny..cha..kt..ain..
sumpah aku rindu korang

No comments:

Post a Comment