description

Blog ni aku yang punya. Aku post apa saja aku suka. Kalau tak nak baca, jangan baca.

Saturday, 11 May 2013

doa ^_^

assalamualaikum..



sebagai seorang Islam..aku percaya dengan "doa itu senjata orang mukmin"..ye betol.. bagi aku dalam dunia ni kita mampu boleh dapat apa saja dengan terus berusaha..betul..tapi sebenarnya aku percaya hanya doa lah segala-galanya untuk kita mencapai kejayaan.. kita hanya manusia biasa di muka bumi ni..dan apa saja kita inginkan kita hendaklah berusaha dan berdoa..tanpa doa hidup kita kosong dan usaha kita lakukan hanya sia-sia..

Allah Maha Mendengar.. Dia akan dengar apa saja luahan kita..masalah kita..dan kita kena yakin dengan kuasaNya.. bagi aku kadang2 ada je yang mungkin bagi kita satu hal tu agak remeh tapi kita nak sangat hal tu berlaku..tapi mungkin di luar jangkaan kita..namun dengan berdoa..
apa saja tak akan ada yang mustahil.. in shaa Allah.. 


pengalaman aku,aku pernah harapkan sesuatu dulu..hal biasa je..tapi selepas 3 tahun aku dapat hasilnya..mungkin doa kita lambat dimakbulkan..sebab Allah x kan bagi apa yang kita nak..tapi dia bagi apa yang kita perlu..

kat sini aku nak kata doa tu sangat penting.. jangan pernah putus asa dalam berdoa..in shaa Allah kita akan dapat jgk cuma masa kita tak tahu bila..dan yang penting kita berusaha dan bersabar..tak rugi kita sabar..

dan aku nak berpesan pada semua muslim..di akhir solat kita jangan sesekali ambil lewa tentang doa.. dan yang paling penting sedekahkan juga doa untuk ibu apa kita yang banyak berjasa pada kita selama hidup kita..semoga kehidupan kita mendapat barakah...amin...



No comments:

Post a Comment