description

Blog ni aku yang punya. Aku post apa saja aku suka. Kalau tak nak baca, jangan baca.

Thursday 18 April 2013

life is a journey..from Allah to Allah..







life is a journey



Hampir 21 tahun aku hidup di dunia ni..alhamdulillah..masih di beri kesempatan.. puluhan tahun hidup ni membuatkan aku telah melalui banyak rintangan hidup dan semuanya.. alhamdulillah.. ini pon satu ujian yg diberikan oleh Pencipta utk hambaNya.. apa je yg kita hadapi..kita kena laluinya..mudah atau sukar hanya kita yg rasa..yg penting kita selalu ingat Allah..inshaaAllah segalanya akan dipermudahkan..kadang2 aku terpikir kalau la selama 21 tahun ni aku dah lalui pelbagai dugaan dlm hidup..susah senang semuanya..apakah lagi yg bakal aku lalui selama usiaku nanti.. inshaaAllah aku harap aku menjadi insan yg makin tabah dlm mengharunginya..dan selama ni aku pernah lalui kesukaran yg mungkin telah menjatuhkan semangat aku..tp aku rasa x berdaya.. sedangkan aku masih x tahu liku2 kehidupan aku di hadapan sana..mungkin jauh lebih mencabar atau sukar dari ini.. maka ini membuatkan aku lebih bersyukur kerana aku mampu menghadapinya.. alhamdulillah...  dengan berbekalkan semangat yg aku ada.. Allah ada disamping aku.. akan aku terus untuk bangkit menjadi lebih berani.. aku mesti kuat! Kuat! Kuat! Sbb aku akan ada Dia yg x pernah tidur dan akan ada dgn aku selain insan2 yg aku sayang di dunia ini..
 Ya Alah... alhamdulillah......



apa pun yg kita lalui...derdoalah..supaya dipermudahkan segalanya..dan dipertemukan dengan jalan yg terbaek..inshaaAllah.. Dia selalu disamping kita...

No comments:

Post a Comment