description

Blog ni aku yang punya. Aku post apa saja aku suka. Kalau tak nak baca, jangan baca.

Monday 15 April 2013

abahhhhhhhhh

Assalamualaikum..
Ujian dan dugaan tu mainan hidup setiap insan di muka bumi ini.. tak ada sesiapa pon akan terlepas dari melaluinya.. begitu jgk lah dengan aku.. dan aku percaya.. semua pun tahu bahawa Allah tidak akan menguji hambaNya melebihi kemampuan hambaNya.. dan bersyukurlah kamu bila kita diuji kerana Allah sayangkan kita.. alhamdulillah..

14/4/2013 pukul 7 pagi aku sampai di bumi UPM.. selepas cuti seminggu midsem sem2 aku.. cuti seminggu aku lalui tu ok laa sbb cuti pon xde la lama sgt dan aku dapat habiskan masa aku dgn orang2 yg aku sayang..

 Ermm....tapi aku perasan satu hal.. aku tengok abah dah x sihat macam dulu.. mungkin dah tua.. 4/4/2013 hari tu umur abah genap 48 tahun.. satu malam, aku perasan abah batuk dan pegang dada.. mungkin abah perasan aku tengok dia.. then abah bangun ke dapur.. tapi aku still dengar abah batuk.. dan malam tu berlalu macam tu je..

 X sampai sehari aku sampai kat UPM.. maa call aku kata abah sakit.. bahu abah pon sakit.. aku rasa x sedap hati.. aku menangis.. macam mana aku nak balik ni? Aku hanya mampu berdoa semoga abah cepat sembuh..

 Ya Allah,, jangan ambil abah aku.. kami masih perlukan abah.. abah penguat semangat aku.. kalau abah xde.. macam mana aku nak teruskan hidup dengan semangat aku yang hilang.. adik2 macam mana? Maa macam mana? Aku duk jauh.. Ya Allah,, berilah peluang aku balas jasa abah walaupon sikit.. jadikan aku anak yg terbaek buat abah.. aku sayangkan abah Ya Allah.. -_-

No comments:

Post a Comment